논문명 |
저자 |
발표지 |
집권호 |
출간일 |
The Effect of Country-of-Origin Fit on Consumer Product Evaluation in Cross-Border Strategic Brand Alliance |
Jinkyun Lee, Byung-Kwan Lee, and Wei-Na Lee |
Journal of Business Research |
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In Press |
공익광고의 프레이밍 효과에 관한 연구: 메타 분석 |
이병관, 윤태웅 |
광고홍보학보 |
14 (2) |
2012 |
The Impact of Product Knowledge on Consumer Product Memory and Evaluation in the Competitive Ad Context: The Item-Specific-Relational Perspective |
Byung-Kwan Lee and Wei-Na Lee |
Psychology & Marketing |
28 (4) |
2011 |
소비자의 정신적 조작과 시간적 거리감이 비교 광고에서 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 연구 |
이병관 |
광고학연구 |
22 (2) |
2011 |
인지부조화와 대안애착 상황에서 소비자 의사결정 행동에 미치는 내재적 태도와 외현적 태도의 효과 연구 |
이병관 |
광고연구 |
86 |
2010 |
목적 점화(Goal priming)가 선호 역전에 미치는 효과 연구: 관여의 조절 |
이병관, 안은미 |
한국심리학회지: 소비자.광고 |
10 (1) |
2009 |
Decreasing Advertising Interference: The Impact of Comparable Differences on Consumer Memory in Competitive Advertising Environments |
Byung-Kwan Lee and Wei-Na Lee |
Psychology & Marketing |
24 (11) |
2007 |
The Moderating Effects of Expectation on the Pattern of the Interactivity-Attitude Relationship |
Dongyoung Sohn, Cunhyeong Ci, and Byung-Kwan Lee |
Journal of Advertising |
36 (3) |
2007 |
Dimensions of Interactivity: Differential Effects of Social and Psychological Factors |
Dongyoung Sohn and Byung-Kwan Lee |
Journal of Computer-Mediated Communication |
10 (3) |
2005 |
The Effect of Information Overload on Consumer Choice Quality in an Online Environment |
Byung-Kwan Lee |
Psychology & Marketing |
21 (3), |
2004 |